Hela helgen är förstörd :(

Är det något som stör mig så är det företag som i sin reklam och sina "om oss"-sidor lovar mer än de håller! Som idag t.ex, jag har sett fram emot den här dagen, och den här helgen, såå mycket! Äntligen skulle familjen utökas!

Paketet skulle komma igår (torsdag) eller idag (fredag), så i veckan var jag och tingade krabaten som ska flytta in i det. Det fanns bara en som såg ut som jag vill, så vi bestämde att jag skulle hämta den idag, fredag, eller iaf senast "innan nästa vecka". Det innebär senast söndag. 

Kl 08 imorse ringde mobilen (jag sov som en stock...) Det var den som skulle leverera paketet och han skulle vara hos mig om ett par minuter. Jippi! Tänkte jag och hoppade i kläderna och sprang ut. En hjälpsam och trevlig kille hjälpte mig in med paketet och han gjorde en anteckning om att emballaget var skadat, så jag inte skulle få problem om jag behövde klaga. 

(null)


Så långt var allt bra. Nu skulle den bara sättas ihop, sen kunde jag åka och hämta bebisen. 

Hm, ja. Efter att ha packat upp allt insåg jag att det inte var "bara". Det skulle ta tid, men jag skulle jäklar-i-dä klara det själv!

(null)

(null)

Jag såg direkt att buren var trasig, men jag tänkte att fågeln kommer ikväll, så jag sätter ihop den ändå. 

Trät var sprucket och delar som skulle ha suttit ihop hade åkt isär och det gick inte att få ihop dem igen, då skruvarna inte tog. 

(null)

(null)

Envis som jag är, gjorde jag allt jag kunde för att få ihop den så gott jag kunde. Fågeln skulle ju komma och den måste ha en bur!

Efter hand jag satte ihop delarna, så gott det gick, såg jag bara fler och fler fel på den. Den var trasig och ful överallt! 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Den passade inte ens ihop tillslut. Det GICK inte att få ihop den, så jag mejlade företaget som jag beställt den ifrån. 

(null)
Sen ringde jag till Jonna och berättade hur arg och ledsen jag var för att buren var trasig och jag förmodligen inte skulle få den fågel jag hade reserverat. Jonna sa att jag skulle ringa dem och säga som det var. Jag är kund hos dem och de ska lösa detta!

Jag ringde dem och tjejen jag pratade med beklagade att buren var trasig. Jag sa att fågeln kommer ikväll - hur löser vi det här? Tjejen sa att hon skulle kolla upp det och att hon snart skulle mejla mig om det. 

Pfft! Här sitter jag flera timmar senare, en fredagkväll, och varken mejl eller samtal har kommit. Jag är arg, ledsen och besviken. Ska sanningen fram så känner jag mig som "den lilla sjuåringen som har blivit lovad något hon blev snuvad på". 

Visst låter det bra när ett företag lovar "kvalitetsprodukter till rimliga priser" och att de "är stolta över att erbjuda dig och ditt husdjur bästa servicen - 365 dagar om året".

Imorn är det lördag och en ny dag. Ännu en av de 365 dagar på året... Kommer de höra av sig då? Tillåt mig tvivla!

(null)

(null)

Deras "moderna teknik" och det "effektiva teamet" som kontrollerat min vara innan "den packades noggrant" har nog lite att utveckla för att funka optimalt!

Jag ska ändå ge dem en chans. Om de löser det under morgondagen måste jag erkänna att de har en grym service, 365 dagar om året. 

Att buren bara är skit tycker jag ändå - 365 dagar om året...

(null)


PUSS O KRAM

Lottie Lundell arg besviken bur förbannad klaga ledsen missbelåten oseriöst trasig undulat voljär zooplus
0 kommentarer